Študenti z nadpovrečnimi študijskimi rezultati
Program za študente z nadpovprečnimi študijskimi rezultati na Ekonomsko-poslovni fakulteti Univerze v Mariboru – Študijsko leto 2024/2025
Ekonomsko-poslovna fakulteta Univerze v Mariboru že od študijskega leta 2022/2023 vključuje študente z nadpovprečnimi študijskimi rezultati v dodatne aktivnosti na fakulteti.
Cilj teh aktivnosti je visoko motivirane in prizadevne študente seznaniti z akademskim delom ter jih podpreti pri dodatnem in poglobljenem pridobivanju znanj.
Naš cilj je spodbujati odličnost med študenti z izpostavljanjem njihovih izjemnih dosežkov, poudarjanjem pomena vztrajnosti in trdega dela ter gradnjo kulture odličnosti, ki povezuje študente in profesorje. S tem želimo tako med študenti kot v širši javnosti krepiti prepoznavnost naše fakultete kot ustanove, ki ceni dosežke in skrbi za razvoj najodličnejših, ter tako prispevati k ugledu EPF kot odgovorne visokošolske ustanove.
Intervju z mentorjem asist. Nejcem Firjem, mag. ekon. in posl. ved

1. Kako bi opisali sodelovanje s študentko Nino Knez?
Sodelovanje s študentko, ki je vključena v projekt nadarjenih študentov, poteka preko individualnih srečanj. S študenti, ki izrazijo veliko mero zanimanja za tematike iz področja ekonomije, je vedno obojestransko navdihujoče.
2. Kaj po vašem mnenju izstopa pri tej študentki, da je dosegla tako visoke študijske rezultate?
Za visoke študijske rezultate sta zagotovo pomembni strast do študijskih vsebin in delovne navade. To vodi v samoizpopolnjevanje in osebnostno rast, ki sta ključnega pomena na različnih življenjskih izzivih. Pri tem študentka ustrezno usklajuje študijsko in zasebno življenje, za kar je potrebna velika mera ustrezne organizacije časa.
3. Na kakšne načine ste jo podprli med študijem?
Podpora poteka z obravnavo dodatnih vsebin, ki so povezane z aktualnimi tematikami in lastnimi interesi. Ključno pri tem je razvoj kritičnega mišljenja, saj ima ta izraziti pomen pri proučevanju problematik. Podpora poteka tudi preko možnosti objave različnih strokovnih in znanstvenih prispevkov.
4. Katere lastnosti ali pristopi so po vašem mnenju ključni za uspeh študentov na naši fakulteti?
Ključne lastnosti za uspeh študentov na naši fakulteti so analitične sposobnosti, disciplina, praktična naravnanost, mehke veščine, interdisciplinarnost, sposobnost kritičnega mišljenja in vztrajnost.
5. Kaj bi svetovali prihodnjim mentorjem, ki si želijo pomagati študentom pri doseganju nadpovprečnih rezultatov?
Za doseganje nadpovprečnih študijskih rezultatov je pri študentih potrebno ubrati individualiziran in osebnosten pristop, saj ta omogoča poglabljanje znanja tematik, ki študente zanimajo. Slednje vodi tudi v razvoj kritičnega mišljenja, da lahko študenti samostojno raziščejo različne vidike obravnavanih raziskovalnih vprašanj. Pri tem je študentom treba ponuditi povratne informacije in jih usmerjati ter motivirati.
6. Kako lahko fakulteta po vašem mnenju še dodatno spodbuja nadarjene študente?
Študente je mogoče spodbudi s študijskimi in obštudijskimi ugodnostmi. Nadpovprečen uspeh študentov mora biti nagrajen z več kot najvišjo oceno. Študentom se lahko omogoči obisk različnih uglednih institucij, organizacij in podjetij, da lahko študenti navežejo neposreden stik s potencialnimi delodajalci v njihovem delovnem okolju.
Intervju z Nino Knez, šudentko z nadpovprečnimi študijskimi rezultati

1. Kaj menite, da je ključ do vašega uspeha pri študiju? S katerimi metodami in pristopi se lotevate učenja in priprave na izpite?
Menim, da je ključ do uspeha pri študiju predvsem v zanimanju za teme, ki se predavajo. Vedno se trudim aktivno poslušati in sodelovati na predavanjih ter vajah, saj mi to pomaga bolje razumeti snov. Pomembno mi je tudi pravočasno učenje – začnem dovolj zgodaj, da imam čas za temeljit pregled celotne literature. Pri učenju se osredotočam na razumevanje snovi, ne le na pomnjenje, in jo večkrat ponovim, da si jo utrdim. Hkrati pa ne pozabim na prosti čas in rekreacijo, saj mi omogočata, da si odpočijem in ohranim zbranost.
2. Kako vam je pomagala podpora mentorja pri vašem akademskem in osebnem razvoju?
Asistent Nejc Fir, mag. ekon. in posl. ved in hkrati moj mentor je vedno jasno podal navodila in bil več kot pripravljen pomagati, kadar česar nisem razumela. S svojim pristopom je ustvaril sproščeno vzdušje, v katerem sem se počutila spodbujeno in motivirano za delo. Poleg tega mi je podal ključne smernice in nasvete, ki so mi olajšali študijsko pot ter mi pomagali pri boljšem razumevanju snovi in načrtovanju prihodnosti.
3. Kako usklajujete študijske obveznosti z morebitnimi drugimi dejavnostmi, kot so služba, hobiji ali prostovoljske aktivnosti?
Moj urnik je precej natrpan, saj poleg študija delujem kot plesna učiteljica, sama tudi treniram ples, ukvarjam se s tutorstvom, rada preživljam čas s prijatelji in uživam v študentskem življenju ter potovanjih. Sem zelo družabna oseba, zato mi je pomembno, da najdem ravnotežje med obveznostmi in prostim časom. Ključna je dobra organizacija – vse si skrbno načrtujem z Google Koledarjem, brez katerega si vsakdana sploh ne predstavljam. Tako uspešno usklajujem vse dejavnosti in ohranjam motivacijo za študij.
4. Kakšni so vaši cilji po zaključku študija? Kje se vidite čez pet let?
Po zaključku študija še nisem povsem prepričana, katero pot bom izbrala, saj me zanima veliko različnih področij. Trenutno še iščem pravo priložnost, ki bi me res navdihnila. Svet se hitro spreminja, še posebej za mlade, in niti ne vemo, kakšni bodo poklici prihodnosti. Zato si želim ostati odprta za nove možnosti, pridobivati izkušnje in slediti svojim interesom. Čez pet let se vidim v okolju, kjer bom lahko ustvarjalna, dinamična in kjer bom imela priložnost za rast – kam točno me bo pot peljala, pa bo pokazal čas.
5. Kateri nasvet bi dali svojim kolegom študentom, ki si želijo izboljšati svoje študijske rezultate?
Moj nasvet kolegom študentom bi bil, naj najprej poslušajo sebe – ugotovijo, kaj jih resnično zanima in katera so njihova močna ter šibka področja. Tako bodo lažje izbrali pravi pristop k učenju, ki jim najbolj ustreza. Pomembno je tudi, da začnejo pravočasno, saj učenje tik pred izpitom prinaša le stres. Poleg tega naj na predavanjih in vajah aktivno poslušajo ter sproti sprašujejo, ali jim kaj ni jasno – tako si bodo snov lažje zapomnili in se izognili nepotrebnim težavam pred izpiti.
6. Kaj vas najbolj motivira pri študiju in pri življenjskih ciljih na splošno?
Najbolj me motivira želja, da vse, kar počnem, naredim čim bolje, a hkrati ne želim vsega svojega časa porabiti samo za študij. Zato je moja največja motivacija ta, da pravočasno opravim vse obveznosti, saj si tako zagotovim čas za hobije, rekreacijo in druženje s prijatelji. To mi pomaga ohranjati ravnovesje med obveznostmi in prostim časom ter mi daje dodatno energijo za nove izzive.